Αρχική > Εθνικά θέματα -Ενοπλες δυνάμεις > ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΠΟΥ ΚΑΤΕΠΕΣΕ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ;

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΠΟΥ ΚΑΤΕΠΕΣΕ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ;

5f2edf94423eeab319ea489d52ee6dba

Τουρκικό «χέρι» ή έλλειψη ανταλλακτικών ο λόγος της πτώσης;

Αν και είναι πάρα πολύ νωρίς για να εξάγουμε συμπεράσματα για τις συνθήκες πτήσης και τους λόγους που οδήγησαν στην πτώση του Agusta Bell του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, κατά τη διάρκεια άσκησης, θα αποπειραθούμε αρχικά να σκιαγραφήσουμε την περιοχή της πτώσης, αλλά και τις πιθανές συνθήκες πτήσης που είχε τραγική κατάληξη.

Σαν πρώτιστο αξιοσημείωτο του όλου συμβάντος πρέπει να τονίσουμε την μη δυνατότητα του άριστα εκπαιδευμένου και έμπειρου πληρώματος (Κυβερνήτης: Αναστάσιος Τουλίτσης.. Συγκυβερνήτης: Κων/νος Πανανάς.. Ναυτίλος: Ελευθέριος Ευαγγέλου) να εκπέμψει σήμα βοήθειας λόγω διακοπής των επικοινωνιών, ενώ η ταχύτητα απώλειας του στίγματος από τα ραντάρ δημιουργεί σοβαρές απορίες σχετικά με τους λόγους της πτώσης του Ελληνικού Augusta Bell.

4AA70B0AA890C4810934A03F38C11FBF

Όπως βλέπουμε στον χάρτη, η βραχονησίδα Κίναρος στην οποία κατέπεσε το ελικόπτερο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, είναι απομακρυσμένη από την θαλάσσια περιοχή στην οποία θα μπορούσαν να συζητηθούν «άλλες» εκδοχές. Σε καμία περίπτωση, δεν θα μπορούσε έστω και κάποια μικρή ομάδα τούρκων στρατιωτών να πλησιάσει στη βραχονησίδα με χρήση κάποιου μικρού σκάφους, επειδή τα δρομολόγιό τους θα γινόταν αντιληπτό από τα διάσπαρτα στρατιωτικά παρατηρητήρια της περιοχής.

Στρατιωτική επιχείρηση ξένης χώρας;

Επειδή στην ευρύτερη περιοχή πραγματοποιούνταν άσκηση του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, δεν υπήρχαν άλλα σκάφη (ελληνικά ή τουρκικά) τόσο στην επιφάνεια της θάλασσας όσο και κάτω από αυτήν. Εκ των πραγμάτων, λοιπόν, δεν υπήρχε κάποιο σκάφος που θα μπορούσε να μετέχει σε μία στρατιωτικού τύπου τουρκική επιχείρηση στην περιοχή. Βέβαια, υπάρχουν ειδικά σκάφη, υποθαλάσσια (σημειώνουμε στο σημείο αυτό πως το AB 212 ASW / EW είναι ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο), τα οποία χρησιμοποιούν οι ειδικές επιχειρήσεις των υποβρυχίων καταστροφών, αλλά θα πρέπει να υποθέσουμε πως ήταν ενεργά τα ανάλογα υποθαλάσσια συστήματα εντοπισμού και έγκαιρης ειδοποίησης. Εκτός και εάν, για λόγους λιτότητας ή για λόγους βλάβης και για λόγους οικονομικούς δεν υπήρξε αντικατάσταση του προβληματικού υλικού…!

Υπό αυτές τις ιδιαίτερα ιδιόμορφες συνθήκες θα μπορούσε μία ομάδα τούρκων βατραχανθρώπων (και με υποστήριξη από κάποιο τουρκικό ψαράδικο που θα κινούνταν βόρεια της Καλύμνου) να ολοκληρώσει μία τέτοια υποθαλάσσια κίνηση… Το γιατί όμως θα προχωρούσε σε κατάρριψη του Agusta Bell είναι κάτι που μόνο η ακριβής πορεία του ελληνικού ελικοπτέρου και τα συντρίμμια του θα μπορούσαν ενδεχομένως να διερευνήσουν… Κάτι τέτοιο όμως κινείται μεταξύ φαντασίας και πάρα υψηλής επικινδυνότητας πολεμικής επιχείρησης (αδύνατη για τα επιχειρησιακά δεδομένα της Τουρκίας).

Παράξενο θερμικό σήμα

Σύμφωνα με πληροφορία, που δεν έχει μέχρι στιγμής επαληθευτεί, ενώ το ελληνικό ελικόπτερο είχε εξαφανιστεί και είχε ξεκινήσει η διαδικασία της έρευνας και διάσωσης, ξαφνικά υπήρξε θερμικό ίχνος – σήμα από τη βραχονησίδα Κίναρος, όπου και εντοπίστηκαν τα συντρίμμια του ελικοπτέρου.

Τι ακριβώς ήταν αυτό το θερμικό σήμα και ποιος το εξέπεμψε; Μπορούσε να ήταν από το ελικόπτερο που κατέπεσε εκείνη τη στιγμή; Αν ναι, τότε γιατί δεν εμφανιζόταν νωρίτερα; Γιατί το πλήρωμα του ελικοπτέρου δεν κινήθηκε σε πορεία συνάντησης με κάποιο ελληνικό πλοίο, ή έστω και χωρίς τηλεπικοινωνίες δεν επιχείρησε να προσγειωθεί σε κάποιο ασφαλές σημείο;

Εάν το ελικόπτερο είχε καταπέσει νωρίτερα, ποιος εξέπεμψε θερμικό σήμα και πως εξαφανίστηκε από την περιοχή; Τι κατέγραψαν τα παρατηρητήρια;
Υπήρχε εναέρια παρακολούθηση της άσκησης από την πλευρά της Ελλάδας; Αν ναι, τι κατεγράφη; Αν δεν υπήρξε, ποια αιτιολόγηση υπάρχει;
Ζητήθηκαν στοιχεία από συμμαχικές χώρες που είχαν στραμμένους τους δορυφόρους τους εκείνη την ώρα στην περιοχή;
Πώς μπορεί να εξηγηθεί η σύμπτωση πως τόσο η χθεσινοβραδινή πτώση όσο και η πτώση του ελληνικού ελικοπτέρου στα Ίμια, αφορά ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα;

Ανυπαρξία ανταλλακτικών λόγω μνημονίου;

Η δεύτερη πιθανότητα πτώσης του Agusta Bell σχετίζεται με την κακή ή ελλιπή συντήρησή του. Λαμβάνοντας υπόψιν την άριστη εκπαίδευση και τον επαγγελματισμό των Ενόπλων Δυνάμεων και δη των συντηρητών μηχανικών, η περίπτωση μηχανικού λάθους αποκλείεται. Έτσι, απομένει η πιθανότητα είτε αστοχίας υλικού λόγω γήρανσης ή ελαττωματικής κατασκευής, είτε η αναγκαστική πτήση παρά την καταγραφή τεχνικών προβλημάτων που δεν μπορούσαν να αντιμετωπιστούν λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων, δηλαδή εξαιτίας της μείωσης των στρατιωτικών δαπανών που έχουν υποβάλλει τα μνημόνια και έχει υπογράψει και αποδεχθεί σύσσωμη η Ελληνική κυβέρνηση (συμπεριλαμβανομένου και του υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Π. Καμμένου).

Σε μία τέτοια εκδοχή, φυσικά, οι κυβερνητικές ευθύνες είναι τεράστιες, αφού αποδεικνύεται (με τον χειρότερο δυνατό τρόπο) η καταστροφή που έχει επιφέρει -δια των υπογραφών της- και η σημερινή συγκυβέρνηση Τσίπρα – Καμμένου. Μία καταστροφή το πραγματικό μέγεθος της οποίας δεν είναι ορατό, λόγω της με διάθεση αυτοθυσίας προσφοράς των στελεχών (όλων των βαθμίδων) των Ενόπλων Δυνάμεων. Αν, λοιπόν, η πτώση του ελικοπτέρου έγινε εξαιτίας έλλειψης ανταλλακτικών, τότε ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος θα πρέπει να είναι ο πρώτος που θα υποβάλλει την παραίτησή του, αφού η δική του υπογραφή επί του μνημονίου οδήγησε στην πτώση του ελικοπτέρου (μέχρι τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο είναι άγνωστο τι συνέβη στα τρία μέλη του πληρώματός).

Προκλητική η Τουρκία στην περιοχή

Αξίζει, στο σημείο αυτό να σημειώσουμε την σχεδόν άμεση αντίδραση της Τουρκίας, η οποία προκλητικά αμφισβητεί όχι μόνο την ελληνική κυριαρχία στην περιοχή του τραγικού συμβάντος, αλλά αμφισβητεί και το δικαίωμα έρευνας και διάσωσης από το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό!!!
Είναι άραγε μία ακόμη πρόκληση, στο σύνηθες πεδίο της τουρκικής θρασύτητας ή είναι μία εκ των προτέρων έτοιμη – προσχεδιασμένη αντίδραση από την πλευρά της Άγκυρας;
Συμπληρώνουμε, τέλος, πως η Κίναρος και η παρακείμενη Λεβίθα, είναι δυο μικρά νησάκια, στα οποία η Άγκυρα έχει επικεντρώσει τα τελευταία χρόνια τις αμφισβητήσεις της στο Αιγαίο.
Τουρκικά αεροσκάφη έχουν πραγματοποιήσει υπερπτήσεις, πάνω από αυτά τα δυο νησάκια, αμφισβητώντας στην πράξη την ελληνική κυριαρχία.
Στις 25 Μαΐου 2015 σημειώθηκαν 49 παραβιάσεις του FIR Αθηνών και μία υπέρπτηση στην Κίναρο από δυο τουρκικά αεροσκάφη.
Στις 8 Απριλίου 2015, μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα υπήρξε νέα αμφισβήτηση. Σχηματισμός 6 τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών, F-16, εισήλθε στις 14:44 στο FIR ΑΘΗΝΩΝ μεταξύ ν. Λήμνου και ν. Λέσβου. Τα 2 αεροσκάφη του σχηματισμού αποσπάστηκαν και κινούμενα με νότια κατεύθυνση πραγματοποίησαν υπερπτήσεις:
– στις 15:14 υπέρπτηση άνωθεν ν. Κίναρο στα 26.000 πόδια
– στις 15:20 υπέρπτηση άνωθεν ν. Λεβίθα στα 23.000 πόδια

Το πού το πάει η Άγκυρα το γνωρίζουμε. Το τι θα αποφασίσει το ΝΑΤΟ και πώς θα μπορέσει να αντιμετωπίσει τις τουρκικές προκλήσεις, μάλλον μέλλει να το δούμε στην πράξη.

Με καλές καιρικές συνθήκες και με κάκιστη κυβέρνηση, η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα νέο δράμα στο Αιγαίο. Ένα δράμα που δείχνει να έχει πολλά στοιχεία, όπως η περίπτωση της πτώσης του ελικοπτέρου των Ιμίων…
Το ποιός θα ζητήσει εξηγήσεις και από ποιούς, ίσως θα πρέπει να το σκεφτεί πάρα πολύ σοβαρά η στρατιωτική ηγεσία της χώρας, πριν κληθεί να «πληρώσει το μάρμαρο» η ίδια…
του Γεωργίου Μιχαήλ

πηγή: http://kostasxan.blogspot.gr/2016/02/blog-post_628.html

Advertisement
  1. 13/02/2016 στο 12:39

    Όλα δείχνουν ότι και αυτό έπεσε από ξένο χέρι, με έκρηξη και όχι από τεχνικό σφάλμα.

    Είχα ειδοποιήσει εδώ και μερικά χρόνια για την κατάληψη και παράδοση συγκεκριμένων νησιών, τα οποία θα λάβει η Τουρκία ως αποζημείωση για τις απώλειές της από το Κουρδικό. Το σχέδιο αυτό κατέστρωσαν Γερμανοί στρατηγιστές, οι οποίοι αντεγραψαν μέρος του από παρόμοιο σχέδιο που είχαν φτιάξει κατα τη διάρκεια της Κατοχής, όταν απέκλεισαν από τρόφιμα συγκεκριμένα νησιά, πέθαναν και εδιωξαν πολλούς κατοίκους τους, και τα ετοίμαζαν για παράδοση στην Τουρκία. Εδώ σας ξαναδίνω το παλιό άρθρο μου που παρουσιάζει Γερμανικό χάρτη τον οποίο έβαλαν πριν από λίγα χρόνια σε Ευρωπαϊκά έντυπα:
    http://greatlie.com/~greatlie/index.php/anazitiseis/kataggelies/1084-arxise-o-ethno-diamelismos-oi-germanoi-diagrafoun-ellinika-nisia-xartis

    Η λύση για πλωτούς ξενώνες είναι η μόνη σωστή. Κανένας ξενώνας πάνω σε έδαφος. Όλα τα έξοδα για τα πλοία που θα είναι στις ανοιχτές θάλασσες να τα πληρώνουν ΕΕ και ΝΑΤΟ. Οι ξενώνες στο έδαφος θα γίνουν τεράστιες πληγές. Όταν αρχίσει ο Τουρκικός εμφύλιος θα γεμίσουν από Τούρκους και τα νησιά θα χαθούν μέσα σε σύντομο διάστημα.

  2. Ιωάννης ο Αριστερόχειρας
    13/02/2016 στο 23:26

  3. 14/02/2016 στο 13:56

    Να γιατί θυμώνω με το Γιώργο, όχι μόνο μου συμπεριφέρεται σαν να είμαι υπάλληλός του και μου κάνει συχνά παρατηρήσεις, αλλά κοίτα να δεις που όλο το διαδίκτυο έχει δικό του άρθρο κι εδώ δεν το βάζει. Τι να πει κανείς άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου

    http://ellaniapili.blogspot.gr/2016/02/blog-post_696.html

  4. Ιωάννης ο Αριστερόχειρας
    14/02/2016 στο 15:48

    Αν δεν αφυπνιστούμε,μόνο η……θάλασσα θα σταματήσει την μελλοντική επαπειλούμενη προέλαση της Τουρκίας στο ελληνικό έδαφος………..
    Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΘΕΛΕΙ ΠΙΣΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΜΙΣΟ ΑΙΓΑΙΟ.
    http://olympia.gr/2016/02/14/%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%B9%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CE%B9-%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%89-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B1/

  5. Ιωάννης ο Αριστερόχειρας
    14/02/2016 στο 15:57

    ΥΓ
    Και κάτι άσχετο που το γράφω ΚΑΙ στο Μέτωπο Όχι…..

    Ο φετινός χειμώνας ήταν για εσάς φυσιολογικός χειμώνας, όπου στα 2650 μέτρα του Ολύμπου αντί για δύο και βάλε μέτρα χιόνι έχει πέτρες να ξεπροβάλλουν και μόνο κάτι χιονούρες από δω και από κει???Μην πείτε ότι αυτό ήταν χειμώνας με δύο-τρεις σύντομες κακοκαιρίες-φωτοβολίδες με χιόνια και τον υπόλοιπο με ατέλειωτες ημέρες με ανοιξιάτικο καιρο!!!
    Κακός οιωνός και το γεγονός ότι εμφανιστήκαν τόσο πρόωρα καρδερίνες στην Εύβοια που ως γενικός κανόνας αυτό συμβαίνει ΜΟΝΟ από τέλη Μάρτη με αρχές Απρίλη και όχι λίγο πριν τα μέσα Φεβρουαρίου…Ξέρετε ότι τα ζώα έχουν υψηλότατη τη διαίσθηση των καιρικών συνθηκών του προσεχούς διαστήματος…….

    Έχουμε έλλειψη σε βροχές εφέτος και αν η άνοιξη συνεχιστεί όπως προβλέπουν οι μετεωρολόγοι αυτό θα έχει σαν συνέπεια καταστροφική ξηρασία τέτοια που η Ελλάδα έχει να ζήσει εδώ και δεκαετίες…Κάτι που φυσικά θα επιβαρύνει περαιτέρω την άθλια κατάσταση της πατρίδος μας…….

  6. Ιωάννης ο Αριστερόχειρας
    14/02/2016 στο 16:04

    http://forum.snowreport.gr/attachment.php?attachmentid=13211&d=1455457513
    Ενδεικτικό το παραπάνω λινκ.Κανονικά τέτοια εντυπωσιακά επεισόδια αφρικανικής σκόνης φυσιολογικά συμβαίνουν κάπου Απρίλιο και όχι σε χειμωνιάτικο μήνα……

  7. 14/02/2016 στο 20:53

    τώρα με τον αντιρατσιστικό νόμο κωλύεται κάποιος στο να εκφραστεί ελεύθερα, αλλά έχω την εντύπωση ότι θα βγούν πολλοί πατριώτες στην προβλήτα και θα περιμένουν τον Τουρκικό στόλο επειδή έχουν χημεία με τα μεμέτια.

  8. 14/02/2016 στο 20:56

    πως αντέχετε το ιστολόγιο που μπαίνεις κι εσύ κι ο Χρήστος και ξεκατινιάζεστε ; Απο το πρωί ως το βράδυ εκεί λιβανίζουν τον Καμμένο και την κυβέρνηση

  9. Ανώνυμος
    14/02/2016 στο 21:24

    Το άρθρο με το χάρτη είναι 5-6 χρόνια παλιό, όταν ξεκίνησε η κρίση. Τότε βγήκε ο χάρτης σε έντυπα της ΕΕ. Τότε η Τουρκία ήταν αδελφική χώρα με τη Ρωσία.

  10. 14/02/2016 στο 21:49

    Το ελικόπτερο έπεσε από τα ίδια χέρια που έκαναν τη δολιοφθορά στο αεροπλάνο με τους πιλότους. Η Τουρκία από μόνη της δεν έχει την άδεια να κάνει τέτοια σε βάρος της Ελλάδας. Κάθε εχθρική πράξη της Τουρκία προς την Ελλάδα έχει την έγκριση από υηρεσιες του ΝΑΤΟ οι οποίες λειτουργούν με την καθοδήγηση γερμανόριζων αξιωματικών.

    Οι ενέργειες αυτές γινονται ενάντια στη χώρα μας για να την κατευθύνουν στην κατεύθυνση που θέλουν. Κάθε φορά που πάει η Ελλάδα να βγάλει κιχ, σκοτώνουν στρατιωτικούς μας.

  11. 14/02/2016 στο 22:12

    Μας κυκλώνουν οι σύμμαχοι ΝΑΤΟ Γερμανοί κι αυτό δεν μπορεί να είναι για το καλό μας, σε συνθήκες απόλυτης εξαθλίωσης.

  12. Ιωάννης ο Αριστερόχειρας
    14/02/2016 στο 22:51

    Φυσικά έχουν το δικαίωμα και για τον οποιονδήποτε λόγο να υμνούν την τωρινή συγκυβέρνηση, αλλά προς τιμή τους είναι το γεγονός ότι οι σχολιασμοί εκεί είναι απίστευτα θα ‘λεγα, ελεύθεροι…..Επίσης όπου βρίσκουμε σχολιαστές που επιχειρούν προπαγάνδα υπέρ της χρυσής αυγής, ε δεν γίνεται να τους αφήνουμε έτσι …..

  13. Ιωάννης ο Αριστερόχειρας
    14/02/2016 στο 22:53

    Οι τελευταίες μου πληροφορίες περι βομβαρδισμού τουρκικών θέσεων εντός τουρκικού εδάφους από ρώσους είναι σωστές????

  14. 14/02/2016 στο 23:07

    έτσι ακούγεται αλλά εμείς δεν κινδυνεύουμε τα δώσαμε όλα και ησυχάσαμε

  15. 14/02/2016 στο 23:15

    περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, προσωπικά δεν επιδιώκω να αλλάξω κανενός τα πιστεύω, αγαπώ αυτή τη χώρα και μισώ αυτό το κράτος. Η δική μας ενασχόληση με το ιστολόγιο από εδώ ήταν εξ αρχής να στηρίξουμε έντιμους και καθαρούς πολιτικούς που νοιάζονται για τον ρημαγμένο τούτο τόπο. Φαίνεται όμως πως όλοι μας πουλάνε και μας αγοράζουν γι αυτό το ίδιο οφείλουμε να κάνουμε κι εμείς

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: